Kartvizit Tasarımının Şirketler İçin Önemi

By yucell 2 sene ago
Home  /  Ankara Kartvizit Tasarımı  /  Kartvizit Tasarımının Şirketler İçin Önemi

Kurum veya kişilerin iş bilgisini veren kartlar olarak tanımlanabilir. Özellikle iş sektöründe herkesin ve her kuruluşun bir kartviziti bulunmaktadır. Kartvizitler kurumsal kimlikleri yansıtan önemli bilgi kartları olması sebebiyle sanıldığından daha önemlidir. Gerekli bilgileri taşımayan kartvizitler işinizi önemli derecede sekteye uğratacaktır. İşte bunun bilincinde olan akıllı iş sahipleri kartvizite ve kartvizit dizaynına son derece önem vermektedirler ve olması gereken de budur.
Kartvizit dizaynı günümüzde dizayn şirketleri tarafından profesyonel olarak tasarlanıp ucuz bir maliyetle basılabilmektedir. Bu sektörde çoğu hizmet vermekle beraber pek çoğu kaliteli olmayan, kabataslak, baştan sağma dizaynlar yapmaktadır. Buna maruz kalmamak için kesinlikle firmaların ciddiyetine bakmalı bilhassa referanslarını iyi incelemelisiniz.
Bu sektörde mahalli kuruluşlar hizmet vermekle beraber çevrimiçi biçimde hizmet veren kuruluşları da öneririz. Çünkü kendini internete taşımış kuruluşların referanslarını, çalışma sistemleri daha açık biçimde görmeniz mümkün. İnternet üzerinden dizaynlarınızı yaptıracağınız gibi yine aynı yoldan baskı da yaptırabilirsiniz.
Kurumların Kimliğini Yansıtmada Kartvizitin Önemi Nedir?
Kartvizit kurumlar ve bireyler açısından son derece önem taşımaktadır. Kurumların ufak çaplı tanıtımı demek kartvizitin yüklendiği amaç için hoş bir tanım olacaktır. Bu bakımdan kartvizit dizaynına önem verilmeli ve firmamıza ait bilgiler en uygun şekilde kartvizite yerleştirilmelidir.
İş yapan firmalar açısından oldukça önemli olan kartvizitler müşterilere kendinizi buldurmanız açısından oldukça önemlidir. Dikkat çekici kartvizitler rakip firmalardan daha basit sıyrılmanızı sağlayacaktır. Müşteriler bir işi yaptırmak için kartvizit defterlerini açtıklarında genellikle, çalıştıkları sürekli bir firma yoksa, psikolojik olarak hoş görünüşlü kartvizitlere bakmaktadırlar. Bu da gizli biçimde amacını gerçekleştirmiş olsa da kartvizitlerin müşteri potansiyeli açısından önemini arz etmektedir.
Kartvizitler kurumların özet kartı olarak düşünülebilir. İçerisinde size ulaşılacak bilgiler ve ne yaptığınıza dair açıklamalar bulunması bakımından müşterileri yönlendirici misyona sahiptir. Bu tanıtım kartlarının öneminde olan firmalar daha fazla müşteri potansiyelini elinde bulundurmaktadır.
Kartvizit İle Reklam Yapma
Kartvizitler şirket ile ilgili ufak ancak hayati bilgiler verdikleri için bir reklam aracı olarak kullanmak mümkün. Tanıtmak için özel bir ürününüz veya kampanyanız yoksa yani direk olarak şirketinizin adını duyurmak istiyorsanız kartvizitlerinizi şirketlere veya bireylere dağıtarak reklamınızı yapabilirsiniz. Dediğimiz gibi şirketi direk tanıtmak için kartvizitler kullanımı kolay araçlardır bunun sebebi insanları yormadan direk ana bilgiyi vermeleri ve şirkete ulaşım bilgilerini taşımasıdır. Çünkü çoğu kişi katalogları ve broşürleri okumaya üşenir. Böyle bir durum mevcut olunca kartvizit reklam da daha etkili olmaktadır. Ancak durum tek bir ürün veya kampanyayı tanıtmaksa bu pek olası değildir. Bunun için özel el ilanları bastırmanızı öneririz. Bunu yapan kuruluşlarda çevrimiçi veya mahalli olarak hizmet vermektedir. Kartvizitlerinizde en önemli noktalardan bir tanesi de logo kısmıdır. Logonuz kartvizitteki bilgi durumuna göre büyük veya ufak yapılabilir. Çift taraflı kartvizitleri tercih edip arka kısmına logonuzun yerleştirilmesi çok daha hoş bir izlenim bırakacaktır. Henüz logo dizaynı yaptırmadıysanız bizimle iletişim kurabilirsiniz.
Kartvizitte Olması Gereken Bilgiler Nelerdir?
Kartvizitler kurumların özeti biçimindeki bilgi kartlarıdır demiştik. İşte bu bağlamda şirketlerin tüm önemli bilgilerini net biçimde içermelidir. Kısıtlı alanda, lüzumsuz bilgilerden arındırılarak tasarlanması gereken bu kartvizitlerde genelde şu bölümler bulunur ve bulunmalıdır.
Şirket Adı: Şirketin kurumsal ve resmi adı en üstte ve görülebilecek en iyi yerde bulunmalıdır. Diğer yazılardan farklı renklerde, biçimlerde ve tarzlarda yazılmalıdır ki dikkat çeksin.
Şirket Logosu: Şirketin resim tanımı olan biçimler yani logolar kartvizitlere renk katan en önemli unsurlarden birisidir. Logolar kartvizitte başlık kadar önemlidir. Çünkü logolar bildiğimiz üzere şirketin sembolleri ve en önemli temsillerinden birisidir. Şirketin bayrağıdır demek de yanlış olmaz. Durum böyle olunca kartvizitlerde logo yerleşimi önemli olmaktadır. Logolar genelde logo hizasında sağda ya da solda bulunlinkar. Boyutları kartvizit alanına ve ölçülerine göre değişebilmektedir.
Şirket slaganı veya amacı: Genelde başlığın altında bulunan kısımdır. Bu kısımda şirkete ait ufak bilgiler verilir. Örneğin ne işle uğraştığı, ne sattığı, ne hizmeti verdiği yazar. Genelde satılar ürünler “-“ işareti ila ayrılır veya farklı tarzlar da kullanılabilirdür. Bu tamamıyla dizayncının ve şirket sahibinin inisiyatifine kalmış bir durumdur.
Şirket sahibi ve iletişim bilgileri: İsteğe bağlı olarak şirket sahibinin ismi yazılabilir; ancak bunun haricindeki iletişim bilgileri kartvizitin olmazsa olmaz bilgileridir. Zaten kartvizitlerin amaçları da bu iletişim bilgilerini müşterilere duyurmaktır. İletişim bilgilerinden kasıt: Şirket telefonu, cep telefonu, e-posta adresi, faks numaraları, internet sitesi adresleri olabileceği gibi bilgiler arttırılabilir. Genellikle bu bölüm kartvizitlerde altlarda bulunmakla beraber dizayna göre farklı yerlerde de bulunabilmektedir.
Kartvizit Çeşitleri Nelerdir?
Kartvizitler çok çeşitli özeliklerde basılabilmektedir. Matbaadan matbaaya göre değişen baskı çeşitlerinden birkaçını yazalım;
– Çift veya tek taraflı mat selefonlu kartvizit: Bundan kasık üzerine çekilen özel kaplamadır. Bu sayede kartvizitler daha dayanıklı olmaktadır.
– Çift veya tek taraflı parlak selefonlu kartvizit: Mat selearka plandan tek farklı üzerine çekilen maddenin daha parlak üretilmiş olmasıdır. Aynı biçimde koruma amacıyla basılır.
– Lüks Fantazi Tuale Kağıt Kartvizit: Bu kağıtlara dokunduğunuzda girintileri hissedersiniz. Normal kağıda göre derinliği fazla baskılar elde edilir ve kalitesi daha yüksektir. İsteğiniz göre mat veya parlak selefon kaplatabilirsiniz. Dilerseniz de genellikle yapıldığı gibi selefon kaplatmayabilirsiniz.
– Tek veya çift taraflı kısmi laklı kartvizit: Laktan kasıt diğer yerlere göre daha parlak kısımlardır. Bu kısımlar örneğin logolara uygulanabilir ve kartvizit resimliğini arttırır.
– Altan veya gümüş görünümle kaplanmış kartvizitler: İstenilen bölgelere bu renkler uygulanarak yapılan baskılardır. Genelde kahenkcular ve gümüşçüler tarafından tercih edilir ve son derece şık bir görünüm elde edilir.
– Şeffaf Kartvizitler: Yüzeyin şeffaf olduğu kartvizitlerdir. Dolaysısı ile tek yüz baskı iki yüzden de görülebilir. PVC üzerine yapılan baskı ile son derece sağlamdır. Fiyatı diğerine göre fazla olsa da uzun kullanımlar için en uygundir. Tek, üç ve dört renk seçenekleri ile basılabilir.
-Plastik kart tipi kartvizitler: Kredi kartı kalınlığındaki çok sağlam kartvizitlerdir. Fiyatı kartvizit baskıları için pahalı olmakla beraber kalitesi ve dayanıklılığı ile sizi bir adım öne çıkaracaktır. Genellikle yaka kartları, indirim kartları, üye kartları, personel kartı gibi hizmetler için kullanılmaktadır.
Kartvizit Ölçüleri Ne Olmaldır?
Kartvizitler genelde dikdörtgen yapıdadırlar ve genelde düz kenarlar tercih edilerek basılırlar. Tabi farklı olarak çeşitli biçimlerde basılan kartvizitler de vardı. Oval kartvizitler, karemsi kartvizitler de sıkça görürüz.
Tasarımcıları kullandığı boyutlar ise genelde 45 x 85 mm – 50 x 80 mm – 50 x 85 mm – 50 x 90 mm – 55 x 85 mm – 55x 90 mm.’dir.

Categories:
  Ankara Kartvizit TasarımıÇankaya Kartvizit TasarımıYenimahalle Kartvizit TasarımıYenimahalle Seo Çalışması
this post was shared 0 times
 200
})(jQuery);